GLEDEN ER Å VÆRE TIL NYTTE!

Nordic Crane satser på digital samhandling!

Fire smilende personer, tre menn og en kvinne, står på en balkong i nydelig vær med horisonten i bakgrunnen.

Nordic Crane tar nå et stort skritt fremover med en plan for digitalt samarbeid i hele organisasjonen. Vi ønsker å utnytte de mange mulighetene som finnes i Microsoft-universet for å skape en mer effektiv og moderne arbeidsflyt.

Med hjelp fra Evidi, med Erik Faraasen og Anne Strebel i spissen, utvikler vi sammen en plan for hvordan vi skal effektivisere arbeidet vårt gjennom en digital samhandlingsstrategi for fremtiden. På bildet ser vi f.v. Erik Faraasen, Magnus Kristiansen, Morten Heli-Hansen og Anne Strebel.

Frigjør tid

Ved å ta i bruk digitale verktøy fra Microsoft i vår daglige drift, ønsker vi å oppnå en mer sømløs og effektiv måte å jobbe på som kan gi oss flere konkurransefortrinn. Når alle medarbeiderne samarbeider digitalt i team og andre kanaler, deler ideer og finner nødvendige filer og dokumenter raskt på et felles sted, blir arbeidsflyten både raskere, enklere og mer fleksibel. Alle vil til enhver tid ha tilgang til oppdatert informasjon, og man kan velge om man vil jobbe direkte på mobilen, et nettbrett eller en pc. Slik frigjøres verdifull tid i alle ledd, og vi kan ha enda sterkere fokus på sikkerhet, kundeservice og prosjektledelse.

Smidig overgang

For noen kan overgangen til en digital plattform og en digitalisert hverdag virke som et stort steg, mens andre ser på det som et etterlengtet verktøy for å lette arbeidsdagen. Uansett ståsted skal vi sammen jobbe for å sikre at implementeringen blir så smidig og forståelig som mulig.

AI-generert bilde i grønne farger med illustrasjoner som viser digital samhandling

(Bildet er laget med kunstig intelligens)

Kunstig intelligens hjelper oss

I tillegg til de mer kjente Microsoft-verktøyene som Teams, OneDrive og Chat, som vi allerede har tatt i bruk hos mange, satser vi også på å innlemme kunstig intelligens (Copilot). Med kunstig intelligens på laget får vi en virtuell assistent som kan hjelpe med å holde orden på daglige gjøremål, arbeidsoppgaver og samhandlingen vi har med våre kollegaer. Den vil raskt kunne finne frem til riktig informasjon og prosedyre, noe som vil gjøre arbeidsprosessene enda mer effektive.

Med disse endringene er Nordic Crane godt forberedt på å møte den digitale fremtiden som allerede er her. Sammen digitaliserer vi oss og styrker vår posisjon i markedet.

Av Magnus Kristiansen – CMO i Nordic Crane